• روشهای ختنه

    روشهای ختنه

    انجام ختنه به ۲ روش حلقه‌ و جراحی:

    ۱-حلقه
    ۲-جراحی

    معمولاً هر کدام از این دو روش عوارض خاص خود را دارد اما عوارض آن نسبت به سن و سال متفاوت است و جراحی که این عمل را انجام می‌دهد باید از تجربه و تبحر خاصی برخوردار باشد.

    کودکی که در دوران شیرخواری و نوزادی ختنه می‌شود، بیشتر دچار تنگی دهانه مجرای ادرار شده و این مسئله بهخاطر سوزاننده بودن ادرار شسته نشده در محل ختنه می باشد که با مصرف پماد و یا وازلین قابل پیشگیریاست.

    روی هم رفته این یک کار ساده جراحی است که توسط افراد مختلفی چه از پزشکان و چه از سوی افراد محلی صورت می گیرد .

    گزاردن حلقه پلاستیکی

    این روش ، روش متداول ختنه کردن است. بدین ترتیب که حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می‌دهند و با نخ گره می‌زنند و ۵ تا ۷ روز آن را به همین حال نگاه می‌دارند. در نتیجه پوست جلو نخ سیاه می‌شود و با حلقه پلاستیکی می‌افتد. این روش را معمولا قبل از سه ماهگی بکار می‌برند.

    ختنه کردن با روش بریدن و دوختن

    در صورتیکه عمل ختنه در یکی دو ماه اول صورت نگیرد، جراح بعد از سه ماهگی با روش بریدن و دوختن ختنه را انجام می‌دهد. بعد از انجام ختنه محل باید به دقت نظارت گردد. اگر از محل ختنه چند قطره خون خارج شود، مهم نیست. ولی اگر خونریزیزیاد باشد باید هر چه زودتر به پزشک اطلاع داده شود تا از خونریزی جلوگیری نماید. در صورت مشاهده ترشحات سیتوزنگ در محل بریدن ختنه ، مادر باید محل را با آب و صابون بشوید و درمعرض هوا قرار دهد.

    Leave a reply →

Leave a reply

Cancel reply

Powered by themekiller.com