• کدام لیپوم ها را باید جراحی کرد؟

    کدام لیپوم ها را باید جراحی کرد؟

    لیپوم‌ها توده‌های خوش‌خیم حاصل از تجمع سلول‌های چربی هستند که در بافت زیر پوست و گاهی در اندام‌های داخلی یافت می‌شوند. شایع‌ترین محل بروز این عارضه هم تنه است اما ممکن است در جاهای دیگر بدن هم دیده شوند؛ صورت، شکم، گردن به پشت، بالای ران یا بازو و به‌طور کلی بافت‌های نرم بدن. لیپوم‌ها گنبدی شکل و معمولا دارای قطر بین ۲ تا ۱۰ سانتی‌متر هستند، هرچند برخی از آنها نیز ممکن است اندازه‌ای بزرگ‌تر از این پیدا کنند اما این گره‌های چربی ظاهری طبیعی دارند و به آسانی قابل حرکت دادن هستند. لیپوم‌ها علائمی مانند خارش ندارند.

    ▪ چه عواملی در به وجود آمدن لیپوم‌ها نقش دارند؟

    علت دقیق بروز آنها نامشخص است ولی سابقه خانوادگی می‌تواند از عوامل افزایش‌دهنده بروز لیپوم باشد.

    ▪ برخی افراد معتقدند چون این ضایعات چربی‌های زیرپوستی هستند، رژیم غذایی در بروز آنها تاثیر دارد.

    این‌طور نیست. به‌طور کلی لیپوم‌ها را می‌توان در ۴ نوع تقسیم‌بندی کرد؛ به غیر از انواع معمول و شایع لیپوم که از تجمع سلول‌های چربی به وجود می‌آیند، یک نوع دیگر لیپوم نوع عروقی است (آنژیولیپوم) که متشکل از بافت چربی همراه با عروق مویرگی و عضلات صاف است. لیپوم عروقی دردناک است یعنی هرچه تجمع مویرگ در این توده‌ بیشتر باشد، درد نیز بیشتر است. نوع دیگر این توده‌های خوش‌خیم دارای حاشیه مشخص هستند ولی گاهی هم لابه‌لای بافت عضلات و زیر پوست به حالت خرچنگی به بافت اطراف نفوذ می‌کنند و نمی‌توان آنها را کاملا برداشت. لیپوم دیگری هم داریم که مادرزادی است.

    Leave a reply →
  • Posted by رضا خزایی on ژانویه 27, 2018, 6:52 ب.ظ

    سلام بغل آبروی سمت راستم غده داره چکنم.

    Reply →
  • Posted by مسعودنیشابوری on می 6, 2021, 8:04 ب.ظ

    سلام هزینه جراحی لیپوم که در حدود چهار سانت رشد کرده چقدر هست؟با بیمه و بدون بیمه،،،اگر محبت کنید ممنون میشم.

    Reply →
  • Posted by Akbar babazadeh on می 22, 2021, 7:52 ب.ظ

    باسلام
    بنده مدت ۸ماه هست ک زیر سینه ی سمت چپم ۳تا لیپوم کوچک ومتوسط رشد کردن..ازقضا درد شدیدی در ناحیه ی قلب دارم و ب دکترمتخصص قلب ۳بار رفتم که اکو کردن و ثابت شده ک اصلا در قلبم مشکلی نیست.‌داروهای زیادی هم مصرف کردم..فقط قرص خواب آرامم میکنه.‌امروز عکس از قفسه سینه گرفتم و ۸آزمایش برام نوشتن ک فردا باید برم و انجام بدم و نتیجه رو ب دکتر برسونم‌‌این بار دوم هست ک ب این دکتر محترم مراجعه میکنم..امروز احساس کردم احتمالا شاید این توده ها روی رگ های قلبی و عروقی رشد کردن و باعث درد میشن.‌جوری ک امانم رو میبرن.‌‌ممکن هست این درد ک توسن ۳۴سالگی بهم فشار شدید میاره از این لیپوم ها باشن؟البته در همه جای بدنم لیپوم های بزرگ کوجک زیاد هست اما این زیر سینه ام تازه رشد کردن..احتمال داره بدخیم باشن؟ لطفا زودتر جواب رو ارسال کنید تا سریع راه در مان رو بدونم..و سریع اقدام کنم..واقعا روزگارم سیاه شده دکتر جان..
    از ارومیه پیام میدم
    لطفا اگر زحمتی نباشه جواب رو ب جیمیل بنده ارسال کنید..ممنونم

    Reply →

Leave a reply

Cancel reply

Powered by themekiller.com