• تومورهای بدخیم سرطانی با استعمال دخانیات

    تومورهای بدخیم سرطانی با استعمال دخانیات

     با افزایش میل و علاقه افراد جامعه به استعمال دخانیات مختلف و قلیان باید منتظر عوارض جبران ناپذیر آن نیز باشیم سرطان حلق و دهان شیوع بیشتری پیدا کرده اند این سرطان ها و تومورهای بدخیم در دهان با منشا مواد مخدر،مشروبات الکی و …بروز خواهند داد
     مهدی خواجوی رئیس انجمن گوش و حلق و بینی اظهار داشت: متاسفانه امروزه به دلیل افزایش آلودگی های محیطی، غذایی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی شیوع این نوع از تومورها در کشور سیر صعودی داشته است.
    وی  ضمن تاکید بر مراجعه زود هنگام به پزشک در صورت مشاهده علائمی مانند زخم یا توده در ناحیه دهان، خونریزی مشکوک در ناحیه دهان و حلق،اختلال درتکلم،بلع و جویدن ؛بیان داشت: در صورت تشخیص به موقع این نوع تومورها به خوبی قابل درمان بوده و در غیر اینصورت با پیشرفت این بیماری، تومور حالت بدخیم و کشنده یافته و درمان آن سخت تر می شود.
    رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن در خصوص درمان این تومورها، اظهار کرد: جراحی به عنوان اولین اقدام پس از تشخیص حائز اهمیت بوده و پس از آن برای بهبودی کامل، در مراحل بعدی ،بیمار مورد رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار می گیرد.
    وی بیان کرد : افراد مسن و هم چنین افراد مصرف کننده مواد دخانی و سیگار در معرض ابتلا به تومورهای حفره دهان و حلق بوده و بنابراین پرهیز از استعمال دخانیات و اجتناب از دود ناشی از آن نقش مهمی در کاهش احتمال بروز این بیماری دارد.
    خواجوی در پایان ضمن اظهار رضایت از پیشرف جراحی ها و روشهای درمانی کشورمان در رشته های گوش، حلق و بینی، سر و گردن، آنکولوژی و رادیوتراپی همگام با پیشرفت های روز دنیا، خاطر نشان کرد: متاسفانه نماد و تظاهر این پیشرفت در جامعه کنونی کمرنگ بوده که امید است با همت همکاران و برگزاری چنین کنفرانس هایی در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی به بیماران حرکت کنیم.
    Leave a reply →
  • Posted by Zoe Travolta on می 13, 2013, 9:17 ق.ظ

    Etos terminal metro cuprum, urna aliquet detos tellus libera. Egestas dui suscipit lorem etos deo eget. Nulla cuprum vestibum blandid et mollis a nisil.

    Reply →
  • Posted by Mark Bandana on می 13, 2013, 9:18 ق.ظ

    Eget nulla adiscipling interdum libero est gravida tutrum sem quam vivera ligugal ac lectus suscipit mauris. Turpis interdum pulvinar eget, bibendum vestibulum est hendrerit.

    Reply →

Leave a reply

Cancel reply

Powered by themekiller.com