• ارزیابی سکته قلبی فقط وفقط با یک قطره خون

    ارزیابی سکته قلبی فقط وفقط با یک قطره خون

    اخیراً دستگاه پرتابلی به نام Minicare I-20 معرفی‌شده که می‌توان با آن تنها به کمک یک قطره خون سکته قلبی را تشخیص داد. از این دستگاه می‌توان در تمامی درمانگاه‌ها و اورژانس‌های پزشکی استفاده کرد تا به کمک آن بتوان خیلی سریع و در کوتاه‌ترین زمان سکته قلبی را تشخیص داد.

    تاکنون پزشکان برای دریافت پاسخ آزمایش تشخیص سکته قلبی می‌بایست یک ساعت صبر می‌کردید ولی دستگاهی که کمپانی فیلیپس ارائه کرده می‌تواند این کار را در کمتر از ده دقیقه انجام دهد. این دستگاه پروتئین خاصی به نام تروپونین را در خون بیمار جستجو می‌کند.

    بدین ترتیب پزشک می‌تواند هر بیماری که به اورژانس مراجعه کرده و درد قلبی داشته باشد را به‌سرعت با این دستگاه آزمایش کرده و در چنددقیقه‌ای که برای جواب صبر می‌کند می‌توان نوار قلبی بیمار را تهیه‌کرده و او را معاینه کند. اهمیت استفاده زا این دستگاه وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم تنها ده درصد از سکته‌های قلبی را می‌توان با نوار قلبی تشخیص داد.

    تشخیص هرچه سریع‌تر سکته قلبی بسیار مهم است چون تنها در یک محدوده زمانی کوتاهی بعد از وقوع آن می‌توان درمان را شروع کرد. با درمان سریع و به‌موقع می‌توان دارویی به بیمار تزریق کرد تا لخته خون در عروق قلب از بین برود و یا می‌توان بیمار را به کت لب برده و لخته خون را از درون رگ خارج کرد. اگر به هر دلیلی این زمان طلایی از دست برود بافت قلب می‌میرد و این می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد که مرگ یکی از آن‌ها است

    Leave a reply →
  • Posted by John D. Tom on می 11, 2013, 12:39 ب.ظ

    Etos terminal metro cuprum, urna aliquet detos tellus libera. Egestas dui suscipit lorem etos deo eget. Nulla cuprum vestibum blandid et mollis a nisil.

    Reply →
    • Posted by Mark Bandana on می 11, 2013, 12:42 ب.ظ
      in reply to John D. Tom

      Donec elementum, turpis eget rutrum rutrum, sem quam viverra ligula, ac tincidunt ligula leo metro cuprum. Vivamus felis elit, euismod vitae condimentum non, commodo adipiscing purus. Integer vitae molestie leo. Phasellus eget neque eget lectus suscipit varius in amet tortor est donec posuere euismod est hendrerit.

      Reply →
    • Posted by Keith Douglas on می 11, 2013, 12:43 ب.ظ
      in reply to John D. Tom

      Duis scelerisque dignissim lorem, in sagittis quam luctus convallis. Fusce porttitor dui ultricies placerat adipiscing, quam tortor ultricies sapien gravida molestie dolor nisl quis leo.

      Reply →
  • Posted by Betty Fishborn on می 11, 2013, 12:40 ب.ظ

    Nulla cuprum vestibum blandid et mollis a nisil. Eget nulla adiscipling interdum libero est gravida tutrum sem quam vivera ligugal ac lectus suscipit mauris.

    Reply →
  • Posted by Petra O’Neal on می 11, 2013, 12:40 ب.ظ

    Terminal volutpat rutrum metro amet sollicitudin interdum. Suspendisse pulvinar, velit etos pharetra interdum, ante tellus gravida mollis tellus neque vitae elit.

    Reply →

Leave a reply

Cancel reply

Powered by themekiller.com